Zeróweczko! Zadania na 20.03.2020. Witamy wiosnę:)
1. Wspólnie z rodzicami posłuchajcie piosenki o pani Wiośnie. Następnie namalujcie ją najpiękniej jak potraficie.
Wiosnę z piosenki znajdziecie tutaj:
Idzie wiosna
Strojna w zieleń
poprzez ziemię
idzie wiosna.
Cała w kwiatach
w śpiewie ptaków,
w blasku słońca.
Jasną chmurę ma nad czołem,
uśmiechnięta.
Wiatrem miękkim
pełnym ciepła
owinięta.
Idzie ziemią,
idzie wodą,
jak to wiosna.
Aż do lata
dojdzie strojna,
by tam zostać.
sł. Jan Babicz, muz. Zbigniew Ciechan
2. Wykonajcie karty pracy z głoską G oraz Ł. Spróbujcie napisać te litery palcem na podłodze i w powietrzu, zwróćcie uwagę na kierunek pisania litery oraz miejsce na liniaturze.
3. Żeby buzie i języczki nie zapomniały o ćwiczeniach, garść inspiracji logopedycznych od P. Paulinki:
a) zabawa z pingwinkami
b) 12 zabaw na pionizację języczka:
- Udawajcie konika – kląskajcie. Najpierw powoli, potem coraz szybciej. Następnie konik się zatrzymuje – tu ważna sprawa – trzymamy przyklejony do podniebienia język, po kilku sekundach znowu rusza.
- Wyobraźcie sobie, że jesteście malarzami. Ale nie takimi zwyczajnymi. Udawajcie malarza, którego pędzlem jest czubek języka, a płótnem podniebienie. Malujcie na podniebieniu fale i kropki.
- Teraz język zamienia się w szczotkę. Sprzątajcie nim kropki. Najpierw po prawej stronie podniebienia, potem po lewej.
- Liczcie zęby. Ważne aby nie liczyć ruchem posuwistym. Język dotyka każdego zęba oddzielnie. Nie śpieszcie się.
- Spróbujcie nakarmić zęby. Na czubku języka połóżcie drażetki ryżowe i do dzieła.
- Posmaruj dziecku podniebienie czymś słodkim, na przykład miodem. Niech dziecko spróbuje zlizać słodycz.
- Udawajcie krowę, pieska lub kotka, który oblizuje się po posiłku.
- Zróbcie konkurs na najdłuższy język. Sprawdźcie, które z Was dotknie językiem nosa: rodzic czy dziecko?
- Niech Wasze języki będą teraz piłką, która odbija się od dna jamy ustnej, potem od podniebienia, od policzka i na zmianę. Niech odbija się w różnej kolejności.
- Miód możecie wykorzystać także do posmarowania talerzyka. Gęsty będzie ciężki do zlizania. Niech dziecko próbuje go jeść jak kotek.
- Otwórzcie szeroko buzię i huśtajcie językiem – zupełnie jak dziecko na placu zabaw.
- Myjcie językiem zęby – dolne i górne, w środku buzi i na zewnątrz – od strony policzków.