W kinie

Dzień dobry kochane Sówki. Dziaiaj zapraszamy Was do wspólnej zabwy z lierką f . 

Karta pracy do pobrania

1. „W kinie” – słuchanie wiersza 

W kinie

Autor nieznany

 Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza. N. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czyzachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

2. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.  

Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych. Rodzic mówi zdania,dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotelsąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.

3. „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali według rytmu podanego przez R. podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.

4. „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. R. prosi, aby dzieci wygodnie usiadły jak w fotelu

kinowym i aby podały nazwy przedmiotów przedstawionych na o brazkach. Następnie dzieci

liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku. • obrazki: fotel, foka, fajka, fortepian, fontanna, farby itp. 

5. Teraz przed wami film edukacyjny – Nauka Alfabetu – UBU Poznaje literkę F

6. Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel. 

7. „Rysuj po śladzie” Zadanie 1 w ZG (zeszyt grafomotoryczny). 

8.  „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna. R. gromadzi dla dziecka: kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.