Dzień dobry Zeróweczko!
1.Na początek posłuchajcie wiersza(poproście o przeczytanie kogoś dorosłego, albo starszego brata, lub siostrę), a słuchając zastanówcie się, proszę, dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one. Pomyślcie też o tym, co może oznaczać przysłowie” Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”
Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one.(Agnieszka Frączek)
Wróbel w gości wpadł do wron.I już w progu, jak to on,bardzo grzecznie:-Ćwir, ćwir!- rzekł.Wrony na to w dziki skrzek:– Co on gada?!– Kra, kra, kra!– Tyś słyszała to, co ja?– Jakiś jazgot?– Zgrzyt?– I brzdęk?– Co to był za dziwny dźwięk?!Wróbel: Ćwir!- powtórzył więc.Wtedy wrony: buch, bam, bęc!po kolei spadły: bach!z przerażenia wprost na piach.A gdy otrzepały puch,oczyściły z piachu brzuch,skrzydła, dzióbek oraz pięty,rzekły:- Biedak jest ćwirnięty.Zastanówcie się jeszcze, dlaczego wrony chciały żeby wszyscy mówili tak samo? Czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ćwir”, jak myślicie? Czy wszystkim musi podobać się to samo? Co to znaczy, że mamy różny gust, różne upodobania? Czy upodobania mogą być lepsze, lub gorsze?
2.A teraz wysłuchajcie różnych utworów i spróbujcie odpowiedzieć do jakich wydarzeń, uroczystości najlepiej pasują.
https://www.youtube.com/watch?v=QfY50zEalz8
3.Następne zadanie: spróbujcie wymyślić i narysować instrument muzyczny, który nie istnieje w rzeczywistości. A jak już wymyślicie i narysujecie, to spróbujcie go nazwać. Wiemy, że wyobraźnię macie przebogatą, więc na pewno praca Wam się spodoba:)
4.Na koniec- karta pracy. Miłej zabawy!
Pozdrawiamy Was cieplutko
p. Agnieszka i p. Paulina