Dzień dobry Starszaki!
Na pewno czekacie już na święta i zajączka, dlatego ten tydzień poświęcony będzie tej tematyce.
1. Nauczcie się na pamięć wiersza pt,,Bajeczka na Wielkanoc”
Święta za pasem,
do pracy się bierzemy,
mazurki i baby
smaczne upieczemy.
Pisanki kraszanki
razem dziś robimy,
wszystkie kolorowe,
bardzo się cieszymy.
Upiekliśmy z ciasta,
baranka, zajączka,
z posianej rzeżuchy
będzie piękna łączka.
W glinianym wazonie
bazie i żonkile,
a na nich z papieru
kurczątka przemiłe.
– Jakie znasz zwyczaje wielkanocne?
– Jak nazywają się potrawy związane ze świętami?
– Co najbardziej lubisz w Wielkanocy? ( i tu zapewne pojawi się w odpowiedzi dziecka postać zajączka).
2.Wysłuchanie piosenki o tematyce wielkanocnej pt. „Z jajkiem i zającem”, którą znaleźć można w linku poniżej:
Zachęcamy również dziecko do improwizacji ruchowej słów piosenki. Możemy też zaproponować, aby dziecko wykonało ilustrację do wysłuchanej piosenki.
3.„Poszukiwanie jajek” – rodzic wcześniej przygotowuje papierowe jajka. Na każdym jajko zapisuje jedną literę wyrazu „Wielkanoc”. Tak przygotowane jajka chowa w różnych miejscach w pokoju. Gdy wszystko pochowane ustala z dzieckiem, że ma do odszukania 9 jajek z literkami. Można dziecku pomóc poprzez określanie kierunków np. teraz 3 kroki w prawo, spójrz do góry, kucnij itp. Gdy dziecko zbierze już wszystkie jajka z literkami próbuje ułożyć je w ten sposób, aby powstał wyraz WIELKANOC. Rodzic może przygotować taki napis i pokazać go dziecku jeśli będzie miało trudności w samodzielnym ułożeniu liter.
Analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa wyrazów. Skoro jesteśmy w tematyce wielkanocnej zaproponujmy dziecku wyrazy związane właśnie z tym okresem. W czasie głoskowania wyrazów zapytajmy dziecko: „jaką głoskę słyszysz na początku wyrazu, a jaką na końcu”.
Propozycje wyrazów: zając, jajko, koszyczek, babka, mazurek, pisanka itp.
Miłego dnia
Pani Małgosia