Świat w naszych rękach

Witajcie!

1. Przygotowałam Wam do obejrzenia film, który pokazuje jak można szybko zanieczyścić Ziemię.


2. Zastanówcie się co Wy możecie zrobić aby pomóc naszej planecie. Swoje propozycje narysujcie na kartce.
3. A może ktoś z Was będzie chciał nauczyć się piosenki pt. „Świat w naszych rękach”

Tekst piosenki:
Ci co lubią segregację
Otóż oni mają rację
Gdy w osobne pojemniki
Lecą papier, szkło, plastiki

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

A recykling trudne słowo
Chodzi o to by na nowo
Z naszych śmieci zrobić coś
Papier, plastik albo szkło

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Więc dorośli oraz dzieci
Posłuchajcie
Sprawą śmieci trzeba zająć się dziś
Żeby jutro dobrze żyć

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

Cały świat jest w naszych rękach
Właśnie o tym ta piosenka
Możesz dbać o cały świat
Chociaż masz niewiele lat

11. Domowe zabawy przy piosence- potrzebna będzie mała poduszeczka, oraz apaszka,  chusteczka  lub bandanka.  Proszę włączcie piosenkę jeszcze raz:

– podczas zwrotek będziecie rytmicznie naprzemiennymi ruchami uderzać w poduszeczkę – raz prawą raz lewą ręką

– na refren bierzecie do ręki chusteczkę i wesoło tańczycie w rytm muzyki   (Powtarzamy zabawę do zakończenia piosenki)

12.”Gra w zielone” poniżej sposób przeprowadzenia zabawy:

– Grasz w zielone?                     – pyta rodzic

– Gram.                                       – odpowiada dziecko

– Masz zielone?                         – rodzic

– Mam!                                       – dziecko

– To „zielone na literkę B?”       – rodzic

– Brzoza                                     – podaje przykład dziecko

(podczas dalszej zabawy rodzic podaje kolejne literki np.: k- kapusta, p- pietruszka itp.- musi być to coś z przyrody, co ma zielone elementy)

Jeżeli zapytane dziecko nie miało odpowiedzi, musi spełnić „warunek- życzenie” pytającego, np. podskoczyć na jednej nodze, zrobić pajacyka, przysiady itp.
Pozdrawiam serdecznie
Pani Małgosia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.