Witamy Was Kochane Motylki….. Dzisiaj zabawy ruchowe z rodzicami.
1. „Taniec połamaniec” – do wybranej muzyki dzieci z rodzicami tańczą na gazecie, tak by nie wyjść stopami poza granice gazety.
2. Animacje ruchowe wykonane przez rodziców dla dzieci.
Przykład tekstu:
Kiedy dzieci poszły już do domu, w przedszkolu zapadła cisza, nawet mucha, która przebudziła się
z zimowego snu, schowała się gdzieś za firanką i ucięła sobie drzemkę. Powoli zapadał zmrok, ostatnie prawie czerwone promienie słońca oświetlały regał z zabawkami.
Nagle zza rogu wymaszerowały klocki (rodzic, maszerując, wychodzi na środek, trzymając
klocki – duże typu cegły, jeśli nie ma takich w przedszkolu, mogą być oklejone pudełka po butach;
muzyka marszowa). Klocki się powitały i rozpoczęły zabawę. Na początku zbudowały mur, potem
płotek. Bardzo im się ta zabawa podobała (wesoła muzyka).
Po cichutku podeszła do nich lala (rodzic z lalką, muzyka molowa), ładnie dygnęła, przywitała się
ukłonem, bo to była grzeczna lalka. Poprosiła klocki, aby zbudowały dla niej wieżę, taką ogromną, aż do nieba. Klocki zaraz zabrały się za pracę (wesoła muzyka), pracowały, ustawiały i stanęła piękna wieża. Lala zaklaskała w dłonie z uciechy.
Nagle wszystkie zabawki usłyszały hałas (głośna muzyka, rodzic z samochodem wyścigowym), jakby jakaś wielka maszyna była blisko. To wyścigówka! Jechała bardzo szybko; wyścigówki inaczej nie potrafią. Jej motor warczał bardzo głośno, a ona jechała prosto i zakręcała. Buuuuum – wjechała w wieżę. Lala i klocki bardzo się zasmuciły. Ojej – złapała się za głowę wyścigówka. – Przepraszam,jestem taka szybka, zaraz wam pomogę naprawić wieżę. I wszystkie zabawki zbudowały na nowo budowlę. Bawiły się doskonale, gdy w drzwiach rozległ się odgłos klucza. (rodzice wracają na swoje miejsca, zostawiając zabawki na podłodze). To przyszła pani Kasia (kolejny rodzic), pomachała głową, złapała się pod boczki, westchnęła i posprzątała zabawki. Pomyślała: muszę porozmawiać z dziećmi, aby odkładały zabawki po zabawie.
3. „Ścieżka sensoryczna” – uwrażliwianie zmysłu dotyku, doskonalenie koordynacji ruchowej. Do ścieżki sensorycznej R. może wykorzystać gotowe elementy lub wykonać ją z dostępnych materiałów (np. zwinięta skakanka, kawałek futra, torebki foliowe, plastikowa wycieraczka, fragment linoleum). Wszystkie elementy należy dociąć lub ułożyć w małych obręczach. Dzieci przechodzą przez obręcze, dotykając różnych faktur bosymi stopami. Ćwiczenie należy powtórzyć również w pozycji na czworakach. Po ćwiczeniu dzieci dzielą się swoimi odczuciami, określają dotykane faktury (miękka, twarda, nierówna, gładka, szorstka, kłująca itp.).
4. Na koniec Just Dance Kids 2 Five Little Monkeys… Miłej zabawy
Ściskamy Was bardzo mocno i życzymy wspaniałego weekendu!