1 .”Co to jest film?” – rozmowa kierowana. Rodzic pokazuje dzieciom zdjęcie kamery filmowej i kadrow ze znanych dzieciom bajek. R. porządkuje wiadomości dzieci i wprowadza pojęcie „film animowany, inaczej rysunkowy lub kreskówka”.
2 .”Jak powstaje film animowany?” – zabawa dydaktyczna. . Rodzic przedstawia dzieciom schematyczny rysunek kota. Następnie tłumaczy, jak tworzono filmy animowane, pokazując kilka obrazkow np. zwierzęcia, rożniących się tylko położeniem jego ogona (ogon pod kątem 90 stopni, kolejny obrazek – ogon po kątem 70 stopni itp.). R. szybko zmienia kolejne kartki, na ktorych kotjest statyczny, a ogon się porusza. (Uwaga! można narysowaćlub skserować 10 rysunkow kota bez ogona i dorysowywaćmu osobno ogon, w rożnych pozycjach).
3.• „Filemon i Bonifacy” – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat, oglądanie odcinka filmu animowanego opowiadającego o przygodach tytułowych bohaterów
Filemon i Bonifacy
Urszula Machcińska
Tu są uszka, tam ogonek.
Proszę: oto Filemonek.
Prawie cały jak śnieg biały.
Taki śliczny kotek mały.
Dzieci lubią tego kotka.
Chce go głaskać, kto go spotka.
Jest tam jeszcze Bonifacy.
Czuje się jak w kociej pracy.
Filemona wciąż pilnuje,
Bo ten cały czas figluje.
Bonifacy ma futerko
Całe lśniące jak lusterko.
Lubi mięsko, ciepłe mleczko,
Kocią karmę i jajeczko.
Odwiedź kiedyś koty oba.
Każdy z nich Ci łapkę poda.
Chyba, że będą zmęczone.
Może miały trudny dzionek?
R. zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu:
Jak nazywają się bohaterowie wiersza?
Jak wygląda Filemon?
Jak wygląda Bonifacy?
Co lubią robić koty z wiersza?
Następnie zaprasza je do obejrzenia jednego jej odcinka. Po obejrzeniu filmu R. pyta dziecko, czy rozpoznało bohaterów z bajki, i prosi o opowiedzenie ich przygód.
4.„Tworzymy swoj film” – zabawa kreatywna. . Rdzic proponuje dziecku nakręcenie filmu
przedstawiającego scenę np. z dzisiejszego dnia. R. jest reżyserem i kamerzystą. Po nakręceniu
krotkiego filmu dziecko go ogląda
Miłego dnia!