Dzień dobry kochane Sówki. Dziaiaj zapraszamy Was do wspólnej zabwy z lierką f .
Karta pracy do pobrania
1. „W kinie” – słuchanie wiersza
W kinie
Autor nieznany
Piegowaty Jaś z Radzynia
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił, że dziewczyna
żadna nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza. N. zadaje pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czyzachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
2. „Jak należy kulturalnie zachować się w kinie?” – zabawa dydaktyczna.
Nabywanie wiedzy i umiejętności dotyczących właściwego zachowania się w miejscach publicznych. Rodzic mówi zdania,dzieci mają określić, czy to jest właściwe, czy też niewłaściwe zachowanie. Dzieci mają uzasadnić, dlaczego tak myślą. Przykładowe zdania: W kinie jemy chipsy i głośno szeleścimy torebkami; W kinie spokojnie oglądamy film, nie komentując sytuacji; W kinie kładziemy nogi na fotelsąsiada, bo tak jest nam wygodnie siedzieć; W kinie siadamy wygodnie, ale tak, aby nikomu nie przeszkadzać; W kinie jemy i pijemy, głośno chrząkając.
3. „Zatrzymujemy film” – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się po sali według rytmu podanego przez R. podczas przerwy w muzyce stają nieruchomo – jak zatrzymana klatka filmu.
4. „W fotelu kinowym” – zabawa słuchowa. R. prosi, aby dzieci wygodnie usiadły jak w fotelu
kinowym i aby podały nazwy przedmiotów przedstawionych na o brazkach. Następnie dzieci
liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku. • obrazki: fotel, foka, fajka, fortepian, fontanna, farby itp.
5. Teraz przed wami film edukacyjny – Nauka Alfabetu – UBU Poznaje literkę F
6. Praca z KP4.4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.
7. „Rysuj po śladzie” Zadanie 1 w ZG (zeszyt grafomotoryczny).
8. „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna. R. gromadzi dla dziecka: kartki formatu A3, kredki pastele, ołówki, mazaki. Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu.