Jak dbać o naszą planetę?

Dzień dobry  W tym tygodniu spróbuję Was zainteresować tematem – jak dbać o naszą planetę?

1  Spróbuje dokończyć zdanie: „Ziemia jest jak …. .”. 

2. Odgadnijcie zagadki. 
Dodatkowe zadanie: wyodrębnianie pierwszej głoski w wyrazach, podział na sylaby, przeliczanie sylab. 

Co to za przestrzeń między Ziemią, Księżycem planetami oraz między gwiazdami?
(kosmos)

Zawsze jest nad nami. To płacze czasami deszczem, to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem.
(niebo)

Jej długi warkocz złotem błyska, siostrą jest gwiazd i księżyca. Rzadko odwiedza nasze niebo. Niesie wieści. Jakie? To tajemnica.(kometa) Kiedy po niebie wędruje nocą, dokoła niego gwiazdy migocą. Raz jest jak rogalik, raz okrągły jak talerz. Kiedy słońce wschodzi, wnet z nieba ucieka.
(księżyc)

Co to za złota świetlana kula, która swym ciepłem Ziemię otula?
(słońce)

Z ziemi do gwiazd mknie pocisk złoty, szybszy niż wiatr i samochody.
(rakieta)

W dzień ich nie ujrzysz, chociaż są nad nami. Można je zobaczyć nocą i wieczorami.
(gwiazdy)

Co to za okrągła planeta, na której bez wody, tlenu i słońca nie byłoby życia.
(ziemia)

3.Poproście rodziców aby przeczytali Wam opowiadanie  Rup I. „Radek w kosmosie”

https://slideplayer.pl/slide/3147181/

4. Porozmawiajcie na temat treści opowiadania

  • wyjaśnienie znaczenia nowo poznanych słów, min. grawitacja, stan nieważkości,
  • wyjaśnienie dlaczego Ziemia jest nazywana błękitną planetą,
  • zwrócenie uwagi na szkodliwy wpływ zanieczyszczeń na nasze środowisko,
  • zastanowienie się, co Radek razem z dziećmi mogą zrobić, by uratować Ziemię przed zanieczyszczeniami.

5. ,,Jak człowiek zmienił świat?”
– praca plastyczna, technika dowolna (farby, pastele, kredki, flamastry i inne). Kartki przedzielamy na pół pionową kreską. Po lewej stronie narysujcie środowisko naturalne, a po prawej – zmienione przez człowieka.
6.A na koniec karty pracy.


Pani Małgosia

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.