Kropelka wody 馃挧

Dzie艅 dobry kochane Motylki 馃. Kolejny dzie艅 pracy przed nami.聽
Zadania na dzi艣
:
1. Obejrzyjcie filmik pt:
„Niezwyk艂a podr贸偶 kropelki”聽

2.Wys艂uchajcie fragmentu wiersza J. Papuzi艅skiej po艂膮czone z rozmow膮 na temat utworu.聽

„Chora rzeka”
艢ni艂a si臋 kotkowi rzeka,聽
wielka rzeka, pe艂na mleka…聽
Tutaj p艂ynie bia艂a rzeka.聽
Jak tu pusto!聽
Drzewo usch艂o…聽
Cicho tak –聽
ani ptak,聽
ani wa偶ka, ani komar, ani b膮k,聽
ani gad, ani p艂az
ani 艣limak, ani 偶adna wodna ro艣lina,聽
[…] ani pstr膮g,聽
nikt ju偶 nie 偶yje tutaj,聽
bo rzeka jest zatruta.聽
Sterczy napis:”Zakaz k膮pieli”.聽
[…]聽
Chora rzeka nie narzeka,聽
tylko czeka, czeka, czeka…聽

-Co 艣ni艂o si臋 kotkowi ? 
-Jakie zwierz臋ta mieszkaj膮 w wodzie? 
-Dlaczego wszystkie zwierz臋ta i ro艣liny wyprowadzi艂y si臋 z rzeki ? 

Je艣li mamy mo偶liwo艣膰 przedstawiamy obrazek czystej i brudnej wody. Pytamy :

-O kt贸rej rzece by艂 wiersz? 
-O co mo偶e prosi膰 rzeka? 
PAMI臉TAJ :
SZANUJ WOD臉 W RZEKACH CZY JEZIORACH, LECZ TAK呕E NIE WOLNO ZANIECZYSZCZA膯 LAS脫W, GDY呕 S膭 ONE 殴R脫D艁EM CZYSTEGO POWIETRZA, MIEJSCEM 呕YCIA WIELU RO艢LIN I ZWIERZ膭T. 

3. Przeprowad藕 do艣wiadczenie .聽聽

Na 艣rodku stawiamy pojemniki z czyst膮, prze藕roczyst膮 wod膮. Rodzic rozmawia z dzieckiem/dzie膰mi na temat koloru wody i jej czysto艣ci. Dzieci wsypuj膮 lub wlewaj膮 do wody substancje (p艂yn do mycia naczy艅, barwnik spo偶ywczy, 偶wir, farba, bibu艂a, papiery po cukierkach). Obserwuj膮 co dzieje si臋 pod wp艂ywem substancji i staraj膮 si臋 wyci膮gn膮膰 wnioski. Nast臋pnie rodzic wk艂ada do pojemnik贸w ro艣lin臋 (seler, li艣cie kapusty peki艅skiej). Dzieci przez najbli偶szy dzie艅 obserwuj膮 co stanie si臋 z ro艣lin膮 pod wp艂ywem dzia艂ania szkodliwych substancji, kt贸re wla艂y do wody. 

WNIOSEK:
Nawet bardzo ma艂a ilo艣膰 wsypanych detergent贸w, wylanych substancji, wyrzuconych 艣mieci sprawia, 偶e ca艂a woda jest zanieczyszczona. Zanieczyszczenia bardzo szybko rozprzestrzeniaj膮 si臋 po ca艂ej powierzchni i zatruwaj膮 偶ycie mieszka艅com w贸d. 

Mi艂ego dnia 偶ycz膮 p.Agnieszka i p.Dagmara. 

Dodaj komentarz

Tw贸j adres email nie zostanie opublikowany.