Dzień dobry!
1. Zastanówcie się , gdzie można usłyszeć muzykę? Jak nazywa się specjalne miejsce, gdzie można słuchać koncertów muzyki klasycznej?(filharmonia) Gdzie odbywają się przedstawienia, w których głównie słychać muzykę klasyczną i śpiew? (opera)
2. – zabawa w naśladowanie mimiką, gestem i ruchem śpiewu operowego.
3. ,,Trema” co to takiego? Jakie to uczucie? Kiedy można odczuwać tremę? Co się z nami dzieje gdy czujemy tremę? Czy wy kiedyś odczuwaliście tremę? W jakiej to było sytuacji? Czy było to przyjemne uczucie? Czy tremę można przezwyciężyć? Kiedy to uczucie mija? – spróbujcie odpowiedzieć na te pytania, porozmawiajcie z rodzicami.
4. Jednym z dobrych sposobów na poradzenie sobie z odczuwaną tremą, niepokojem, zdenerwowaniem są ćwiczenia oddechowe. Mam propozycję ćwiczeń oddechowych na podstawie wierszyka. Poproście swoich rodziców aby Wam przeczytali, a Wy wykonajcie ćwiczenia z zamkniętymi oczami, koncentrując się na własnym oddechu.
Wiem, że to potrafię, wszystko mi się uda.
Stoję mocno na dwóch nogach, ręce trzymam na udach.
Biorę głęboki wdech nosem, ręce unoszę do góry.
Wypuszczam ustami powietrze, znikają zwątpienia chmury.
I jeszcze raz wdech nosem i buzią wydech robię.
Rozluźniam się, czuję się lekko, mam już wiarę w siebie.
5. Dla chętnych Starszaków przygotowałam karty pracy.
Pani Małgosia