Dzień Dobry Kochane Motylki!
Dzisiejszym tematem będzie kino. Zapraszam Was do wspólnego wykonywania zadań.
1. Zaczynamy od „wycieczki” do kina. Prosimy rodziców o przeczytanie opowiadania. Dzieci Ilustrują treść ruchem.
„Do kina” – opowieść ruchowa.
Zapraszam was na wyprawę do kina. Idziemy do kina (Dzieci maszerują). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnoszą jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiają się w linii, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawiają się ponownie w linii, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecywyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu (wstają i rozchodzą się).
2. Przyjrzyjcie się obrazkowi.
Zastanówcie się co przedstawia obrazek i postarajcie odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Czego potrzebujemy, aby wejść do kina?
- Czy w kinie można jeść?
- Czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie?
- Czy Wy byliście kiedyś w kinie? Jeżeli tak, to jaki film/bajkę oglądaliście? I czy podobało Wam się w kinie?
3. Na koniec zadanie plastyczne ☺ Tworzymy swoją postać filmową. Poniżej przedstawiam instrukcję:
Dzieci wydmuchują przez słomkę krople farby (po wyschnięciu to będą postaci na ekranie TV), doklejają/dorysowują im oczy, dorysowują elementy ciała. Możecie nadać imię dla swojego stworka.
Pozdrawiam i życzę udanej zabawy! ☺ Pani Alicja ☺