Dzień dobry Motylki 🦋!
Jednym z zadań na dziś jest rozpoznanie odgłosów zwierząt z wiejskiego podwórka.
Jak odgadniecie, co to za zwierzę to spróbujcie naśladować sposób poruszania się każdego z nich.
Posłuchajcie uważnie, jak to w naszym wierszyku:”… Nawet bardzo mała mucha będzie teraz w ciszy słuchać i nie bzyknie nawet bzz, będzie cicho tak jak my „.
Przeczytajcie razem z rodzicami wiersz pt.” Awantura” M. Strzałkowskiej. – połączone z zabawą w rymy.
Raz wybuchła na podwórku awantura.
bo zginęły pewnej kurze cztery pióra!
Kura gdacze,
Kaczka … (kwacze)
krowa… (ryczy),
świnia… (kwiczy),
owca… (beczy),
koza… (meczy),
a na płocie przy chlewiku,
Kogut pieje:Kukuryku!
Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,
ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu –
odnalazła kura piórka i umilkła awantura,
a pisklęciu się dostała niezła bura!
3.Masażyk z wierszykiem pt: „Konik'
Biega źrebaczek po łące
(opukujemy plecy dziecka opuszkami palców)
wąchajac kwiatki pachnące.
Tu rosną stokrotki , maki ,
a tu kolorowe bratki.
(poszczypujemy w różnych miejscach)
Podchodzi klacz, jego mama
(kroczymy po plecach palcami)
nosem go lekko dotyka.
(lekko naciskamy jednym palcem).
Konik do mamy się śmieje,
i dalej po łące bryka.
(skoki nadgarstkami i palcami)
Potem wieczorem w stajence,
do mamy tuli się blisko,
(przytulamy się do dziecka)
układa się do snu na sianie
i chrapie jak wielkie konisko.
(naśladujemy chrapanie).
Miłego dnia życzymy!
P. Agnieszka i p. Dagmara